Never ending story...

Oj vad det har hant mycket pa fa dagar. Igar kom antligen madrasserna som vi bestallde!! Alla pojkar har nu varsin egen ny madrass. De gamla hade vittrat sonder for langesedan och stank av mogel. Som madrassforsaljare i sverige kanner jag en skyldighet att skaffa nya till dem :P I vanliga falla brukar alla pojkar vakna av sig sjalva vid 05 innan skolan, men idag fick vi dra upp dem. Fragade Mbonge hur han hade sovot inatt, han sa att han sovit HELA natten, vilket han inte brukar gora. Kul att hora.
 
Igar fick jag och Julia att infall att kopa lite presenter till alla pojkarna. De har inte manga agodelar var. Vi kopte varsin lite gympapase till dem och fyllde den med tval, deodorant, toalettpapper, pennor, tanborstar, lakan, tuggummi, kalsonger och strumpor. Varje rum fick aven en gemensam present med en tvattbalja, tvattmedel, tandkram, lotion, kortlek, skoputts,puttborste, gardiner och en harborste. De blev sa glade over pasarna, speciellt for att de var deras favorit fotbollslag pa dem!
 
Igar nar jag och Julia var och hadlade pa supermarketen hande nagot underbart. Jag borjade prata med en man vid kassan (tror han var indier). Han hade ett stort foretag har i nairobi och nar jag berattade om pojkarna for honom ville han mer an garna hjalpa till att sponsra dem. Han har redan skankt 15 000 KES, vilket ar ca 1200 kr. Den finns goda manniskor dar ute i varlden!
 
Imorgon blir en spannande dag. Vi ska ta med alla pojkar pa en lite mini semester. Vi ska till Lake Naivasha som ligger nagra timmar utanfor nairobi. Dar kommer vi ga pa safari, bada i hotsprings, pool, hiking och talta. Blir deras forst stora utflykt! Kommer bli sa kul att ta med dem dit! Pengarna som skanktes av mannen jag motte kommer ga till denna resan.
 
Idag har vi varit med hela skolan pa The african child day, som ar en tavling for ca 10 skolor. De tavlar i dans, sang, poesi och stafett. Jag fick ansvaret for sanggruppen. Det roliga var att nar vi kommer fram till ratt stalle sa blev jag tillfragad om jag kunde hjalpa till att vara domare for det fattades en. Sa dar satt jag och bedomde sanger pa swahili, forstod inte mkt men kul att hjalpta till.
Var skola Heritage of faith and hope fick 1a pris for songen och 2a pris vid stafetten. Allt som allt sa kom de pa 2a plats av 10 skolar! A good day!
 
De pengarna som jag hade med mig hit har nu aven gatt till alla madrasser, ett par nya sneakers till alla och annu mera kokssaker. Efter som de precis har flyttat in i ett nytt hus sa behovs det nya saker hela tiden. Neverending story... Nar vi kopt en sak till pojkarna sa marker vi att de behover nagot annat och efter den nagot annat. Det slutar aldrig... De som kanner att de skulle vilja bidra med nagot for att hjalpta till sa sag bara till. Jag ar har till den 23e Juli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0