2 underbara veckor.

Två veckor gick alldeles för snabbt. Har varit med om så mycket med dagarna flög förbi så otrolig fort. Sista dagen fick jag inte lov att gå och lägga mig för pojkarna, för de vill inte det skulle bli morgon för då skulle jag ju åka. De är så underbara, vi satt uppe halva natten och delade historier i stället. De delar gärna med sig om sina  privata historier men man kan knappt förstå hur de har haft det när man sitter och pratar med dem. Underbara pojkar som berättar om droger, beroende, kriminalitet och övergrepp...
 
Just nu har alla pojkar varsin sponsor för grundskolan. Det kostar 220 kr/mån. Jag är sponsor för Joseph Mbonge, 17 år. Nästa år börjar han, Jimmy och Antoni high school (internatskola). Jag och min familj kommer att sponsra Mbonges 4 år på internatskolan men Jimmy och Antoni behöver fortfarande någon som kan hjälpa dem. 
 
 
Jimmy (längst till höger på bilderna i röd tröja) är 17 år. Tjejtjusaren själv och bäst i klassen på nästan alla ämnen. Matte är han bästa ämne och det är till honom alla andra pojkarna går till om de behöver hjälp men läxorna. Han vill jobba som revisor i framtiden ( tror han blivit inspirerad av Grace, grundaren till JIA Courage, Hon jobbar som revisor i London). Han har en oerhörd förmåga att fokusera när allt runt omkring honom är kaos. Nog därför han är bäst i klassen och skolan. 
 
Antoni (till vänster i bild med blå tröja) är 16 år och solskenet själv. Hans leende får vem som helst att le tillbaka. Det är även han som var Grace inspirations källa att starta hela barnhemmet. Grace var på besök 2009 i ett av de störra barnhemmet i Mlolongo och såg alla gatapojkar som fortfarande fanns kvar. Hon började prata med Antoni och blev så positivt överraskad av honom. Han var den ända av alla gatupojkarna som inte tog droger (lim, alkohol, marijana, bensin m.m). Han var en av de första pojkarna som togs in på JIA Courage. 
Antoni är väldens största fotbollsfreak. Han har koll på varenda lag och match som spelas. Och det är ofta han försvinner till sitt rum för att lyssna på en match på en radio som han har fått låna av en lärare. 
 
Internatet är i 4 år. Man betalar terminsvis och beroende på vilken skola man kommer in på så varigerar summan. Om någon ut av er som läser detta skulle vara intresserade att hjälpa till att sponsra någon av dessa underbara pojkar hör av er till mig här eller på min mail eller mobil.
 
0768 72 00 93
 
Det är helt okej att bara sponsra en liten del av skolan med. 1/2, 1/3, 1/4 osv. Flera familjer får gärna hjälpas åt så blir inte utgiften så stor. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0