Mlolongo

TVa dagar har redan flygit forbi. Flygresan gick bra men en liten forsening vid landningen bara. Mbonge ( han som jag ar skolsponsor till) motte upp oss tillsammans med en taxi vid flygplatsen. Var sa roligt att traffa honom igen! Vi var framme i Mlolongo ca kl 06.00 Mandag morgon.
 
Vi bor pa Hotel Caphill i Mlolongo. Inte mkt att saga om det... En sang har vi i alla fall. Vi sov i nagra timmar och begav oss sedan till Courage House. Jag skulle visa vagen vilket ladde till att vi kom vilse... Tva av pojkarna Simon och Mbonge kom och hamtade upp oss vid det stora supermarket Peter Mulai. Sa kul det va att traffa alla igen. Manga kramar och fistbumps senare blev det en typisk kenyansk lunch bestaende av ris, potatis, kal, tomat och lok.
 
Dessa forsta tva dagarna har vi mest vandrat runt i Mlolongo for att visa Knut allting. Och pojkarna visar mer an garna runt oss.
 
Lite har vi hunnit inhandla for alla pengar som skanktes. 15 nya myggnat till deras sangar bland annat. Vilket ar ett maste, malaria finns i omradet. Forra gangen jag var har var det 2 av pojkarna som fick det. Har aven handlat lite mat och borjat planera lite smatt for julklappar. Jag hade med mig massa foton som jag skrivit ut fran min forra resa som jag ville ge dem. Sa vi har kopt ett litet fotoalbum var till dem sa det har natt att satta dem i. Det kanske kan tyckes som en onodig grej men kom ihag att inte manga av dessa pojkarna har hela familjer, och de har knappt nagot som paminner om deras liv eller familjer. Darfor betyder de foton som de far sa oerhort mycket for dem. Hemma tas foton hit och dit och tas helt forgivet. Dessa pojkarna uppskattar verkligen dem.
 
Nu ska vi tillabaka till Courage house for lite middag. Imon kanske vi ska en svang till Nairobi.
 
Ta hand om Sverige och ta inget forgivet!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej vännen! Härligt och höra att resan har gått bra
Och att ni är på plats :) glöm inte och hälsa pojkarna! Sköt om er och be safe :) hälsa Knut. Kram

2013-12-18 @ 00:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0