Får får får, och mera får

Bääääääääh ! så låter inte våra får.
igår blev det övertid så det bara stänkte om det. Efter fyra så är det OB, och då får vi ca 212 norska kr i timmen. Det är fint. Det var en masik inne i slaktem som gått sönder. Maskinen drar av hela skinnet på fåret. Vi fick en timmes paus i solen och klagade inte. Masiken skulle ta ca 3 timmar att laga, men istället kom de på att den största biffigaste killen i slakten ska få stå och dra av skinnet för hand. Det kallar jag hardcore om nått.

Alla har helsköna personligheter och de flesta är den riktiga butcher typen som man tänker sig en slaktare på film. Idag kom det ännu ett får in till oss som levade. Och denna levde väldigt mkt,ryckte och hade sig. Johan ropade på killen som ha hand om avlivningen. Men istället för att skjuta fåret eller skära av den halsen som vanligt på plats, så tar han bara tar i benen på fåret, hakar av det från krokarna i taket tar det i sin famn och går iväg. Så jäkla iskall snubbe!

Johan fick även känna på min ilska idag. Jag står och sliter med min klippning. Det kom ett gäng väldigt stora får på rad med så traslig och lång ull så det var löjligt. Min kniv var slö, jag gjorde hål i huden efter hål, svetten rinner och är så irritarad och förbannad så jag koka. Så hör jag Johan i bakgrunden där han sitter på sin stol och trycker på sina knappar. "gud var jag är uttråkad..." DÖ MÄNNISKA DÖ, tänkte jag. Men jag tycker om dig ändå Johen.

Nu ska vita och äta snart, undrar vilken film det blir i kväll?
Over and out, scream and shout. it's teh Pärsons

Kommentarer
Postat av: abbes syrra

inte kul när maskinerna går sönder. men tror det är Sticky som drog skinnet, skallig engelsman som svär hela tiden? =)

Inte film ikväll, det är ju idol =) Kul att ni får mer jobb nu! Tänkt på att snåla. så har ni ännu mer pengar kvar när ni åker hem!

2009-09-10 @ 20:03:58
Postat av: friday

ingen aning,kan det säkert ha varit :)

Ja idol följs ju såklart med. Lite svensk mista man ju fortfarande vara. Vi har inte bestämt oss än om vi är snåla eller bara ekonomiska. tror det lutar åt det snåla hållet :P

2009-09-12 @ 13:03:18
URL: http://fridaisabellahall.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klart man måste snåla.. annars blir det inga stora summor =P Ni verkade haft kul på badlandet! =)

2009-09-12 @ 13:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0