På tur!

Gårdagen onsdag den 26/8

igår var det vår första arbetsdag. som vi fått veta dan innan så skulle vi arbete på klipperiet som består utav 9 olika stationer. jag står på första klippstationen och klipper fårets ben och skrev, johan har fått ären att stå och trycka på en datorskärm hela dan och kontrollerna nr i öronen på fåren. nicklas klipper hela magen. petra har får vänstra skinkan, albin nacken och fredrik vänstra delen av ryggen. ska försöka smuggla in en kamara nån dag när vi är själva där så ska ni får se hur vi har det.
vi jobbar i ca två timmer sen är det dags för frukost sen kör vi några timmar till sen en luch på 25 min. sen är det två timmer till som gäller, 10 min pause, sen kör vi tills vi slutar.

Efter jobbet var det mkt fint väder i Gol så jag och nicklas bestämde oss får att gå "på tur" och fotografera uppe lite mot berget. vad som var tänkt att vara en liten tur upp mot berget blev en 3 timmars promenad/bergsklättring. Gud vad vi fick se, så himla vackert. vi gick för längs hela bergsfoten i någon km, sen tyckte vi det var dags att ta sig lite mera uppåt. vi klättrade upp längs berget och kom tillslut högst upp till toppen. en telemast som vi sett från byn på toppen var mot mål, och dit nådde vi. efter det var det promenad längs hela bergsryggen som gällde. Gol är verkligen vackart, gröna ängar, vackra hus och världens utsikt. blåbärsplockning blev det med. hem vägen blev till att lifta. en helskönt gubbe träffa vi. vi märkte att det var en bra bit ner till byn och det skulle säkert tagit oss 45 min minst att ta oss ner. Tack för liften!


XOXO Fam Pärsson !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0