As shit or pearls?

From one boy to another
From one girl to one girl
we treat each other like a bag of shit
we should treat each other as fragile pearls




Att vara för sig själv... Då är nog livet som enklast. Behöver bara tänka på sig själv. Mår jag bra? Mår jag dåligt? Vad vill jag göra? Inte, Hur mår du? Vad vill ni göra? Att bara vara själv och ego. Ta sig själv i första hand och bara må.
Varför ska detta vara så svårt?

Man behöver andra för att må bra. För att inte känna sig ensam. Om man är själv blir man lätt ensam. Men själv och ensam är inte samma sak. Man behöver människor för att bli lycklig, men människor gör en även olycklig. Det är det som är det svåra. Ska man chansa och dela sitt liv med andra? Eller ska man isolera sig själv och hoppas att sitt eget hjärta har tillräckligt mycket att ge.

Fridayeveryday

Kommentarer
Postat av: Lolliseen

Ja du ska faen inte vara ensam i alla fall. För de funkar inte så bra för mig <3

2010-01-05 @ 00:41:27
URL: http://lolliettan.blogg.se/
Postat av: nille

De känns som att du har väldigt mkt tankar just nu? Jag är själv inne i en sådan period då allt kretsar runt igenting. Fast ändå runt exakt allt!

2010-01-05 @ 13:45:21
URL: http://nillebackman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0