Musungo Musungo! (Viting Viting)

Dagarna ar langa men de bara fyger forbi. Jag och Julia ar uppe kl 05 varje mogon for att gora frukost till pojkarna. Igar fick de aggrora med tomat och lok, idag blev det grot och lite avocado. I vanliga fall sa ater det bara lite brod och te. Christine som lagar deras mat borjar inte forren kl 7 och deras skola borjar kl 06.30 och de slutar kl 17.00. Och jag klagade nar man gick 8-16 i skolan...
 
Igar delade vi ut alla kladerna, och det var mycket populart. Tror alla fick misnt tre plagg var och ett fotbollsstall som var valdigt uppskattat. Ska forsoka lagga upp bilder pa pojkarna med kladerna. De tackar sa hemskt mycket till alla som skankt klader. Jag berattar for varje pojka vems klader de har fatt, sa de har ett namn att tacka. Och tusen tack Astrio for fotbollskladerna, Ska skicka en lagbild fran dem till er nar jag kommer hem.
 
Igar var vi och besokte madrassfabriken, liten skillnad pa fabrikerna har och hemma. Nu har vi i alla fall bestallt 19 madrasser till som ska levereras vid lunch idag. Sa ikvall kommer alla sova som kungar!
 
Igar kvall var vi ute med 5 st av pojkarna for lite kvallsshopping. De som  inte fick nagra shorts vil kladutdelningen skulle fa hadla ett par och alla pojkarna ska aven fa ett par nya sneakers. De sliter ut skor sa snabbt har. Finns inga riktiga vagar i Mlolongo. Vagarna ar gropiga och steninga, damm och skrap overallt.
 
Imorse var vi med pa en mattelektion for de som gar i 7e klass. Herregud sa duktika de ar, uppmarksamma och smarta. Sjalv har jag glomt bort allt de gar igenom. Ar valdigt imponerad.
 
Nar jag skrivit klart har idag sa ska vi ut och kopa farg for att mala nagra rum med, ska aven kopa lite gardiner och bra att ha grejer till koket.
 
Ska forsoka lagga in bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0