Fam Pärson goes Fam Flintstone

Idag var nog den snabbaste arbetsdagen på länge. Fam Pärson var idag måndag ut placerad på skär och packeterings avdelningen. Albin och Johan fick såga revben som sedan puzzlades ihop i små lådor utav Nicklas och Felix. Fidde stoppade fårlår i plastsäckar och jag och Petra fick en egen liten station. Packetera alla möjliga fårdelar, mestadels bogen och revben.



Jag fick lov att leka Fred Flintstone hela dagen så jag var nöjd.
Fatta hur hungrig man blir utav att packa kött hela dagen.
"Kött fyfan"



Köttbitarna på förra bilden la jag upp på detta band. Bandet rullade vidare till andra sidan samtidigt som den plastades in. På andra sidan stod Petra och väntade.



Här tog Pekka emot köttbitarna. Hon daskade till dem med ett klistermärke och sedan staplade hon dem på stativet som hon sitter på. När det var fullt var det bara att byta till ett nytt. Så mycket mer omväxlande arbete om man jämför med fårklippning.Jag och Petra var till och med sociala med varandra. 4 av 5 toast för det! Benjamin! Men man ska inte dra ner på att klippa får, det kommer alltid att ligga oss varmt om hjärtat.

Imorgon är det tillbaka till klipperiet, men på fredag är vi tillbaka ännu en gång till skär och packen.

Jabba Dabba Dooooo!
Fam Pärson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0